poniedziałek, 27 października 2014

Zdjęcia ze spotkania z poezją Mariusza Kargula i koncertu "159 maili"

25 10 br. w Zielonym Talerzyku w Lublinie współorganizowałam wraz z Józefem Bilskim spotkanie upamiętniające śp. Mariusza Kargula. Rok temu 19 10 2013 r. Mariusz zmarł. Nie było mi dane poznać go osobiście, może gdzieś się mijaliśmy. Przez pewne okoliczności stało się tak, że poznałam Olę, partnerkę życiową Mariusza, podarowała mi Frazę, akurat ten numer czasopisma, który poświęcony był jego pamięci. Były tam jego wiersze, wspominienia znajomych  w tym teksty Oli. Pomysł zorganizowania takiego wieczorku, miałam już wcześniej, teraz miałam i materiały. Kolejnym dziwnym przypadkiem była rozmowa z Józkiem. Organizował koncert Moniki Krajewskiej Wożniak w ramach swojego cyklu Spotkania z Bazuną. Koncert muzyki, która powstała na podstawie tekstów i @ właśnie od Mariusza Kargula. Połączyliśmy siły. Ola pomogła nam z patronatami,rozesłała zaproszenia do znajomych Mariusza. Stworzyła niesamowity scenariusz, poprowadziła spotkanie. W dość licznym gronie poczytaliśmy wiersze Mariusza, powspominaliśmy go. Na stole leżały numery Frazy i Nestora, czasopism do których pisał. Najbardziej wzruszyły mnie w tym spotkaniu dwa momenty, gdy Ola z koleżanką zaśpiewały piosenkę i moment odczytania ostatniego smsa od niego...Dziwne odczucie towarzyszyło mi też gdy mój Mariusz czytał erotyk Kargula, dawniej skierowany do Oli. Mamy podobną sytuacje, obie pary artystyczne, obaj o takim samym imieniu, roku urodzenia, obaj poeci, animatorzy kultury...tylko jednego z nich już nie ma. Wyrazy podziwu Olu, dla Ciebie za siłę i optymizm jaki w sobie masz by tak pięknie dbać o pamięć po Mariuszu. Poniżej zdjęcia z wydarzenia. (gdyby ktoś nie chciał, żeby któreś zdjęcie było zamieszczone na blogu, proszę o informację, nie posiadam do wszystkich uczestników kontaktu). Kolejne takie spotkanie odbędzie się pewnie za rok, no może trochę wcześniej. W Krasnymstawie z tego co wiem, już niedługo. Fot. Anna Maria Wożniak i Mariusz Bober. Na zdjęciach oczywiście oprócz nas są m.in. Aleksandra Nizioł, Monika Krajewska Wożniak, Jeremi Jastrzębski, Józef Bilski, Franciszek Znamierowski, Katarzyna Oleszczuk
2 




























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.